Blog
Het leed dat koude acquisitie heet
Het leed dat koude acquisitie heet Steek jij wekelijks tijd in het nabellen van jouw oude offertetrajecten? Zoek je regelmatig contact met prospects uit jouw regio? Kapitaliseer jij optimaal op je marketinginvesteringen door whitepaper downloaders of…
Ben jij on track met je commerciële doelen?
Ben jij on track met je commerciële doelen? Waarschijnlijk ben je als salesverantwoordelijke aan 2023 begonnen met een aantal SMART commerciële doelstellingen. De eerste helft van 2023 zit er inmiddels op. Een goed moment dus om…
Pitch perfect: 5 tips voor een pakkende salespitch!
Pitch perfect: 5 tips voor een pakkende salespitch! Sales is een vak apart. Wil je zorgen dat je je commerciële doelen jaarlijks kan behalen, dan is het belangrijk om een goede salesstrategie te hebben waarbij je…
Hoe Aristoteles jou kan helpen bij het behalen van je salesdoelen
Hoe Aristoteles jou kan helpen bij het behalen van je salesdoelen Binnen FindBusiness hechten we waarde aan de vrijheid om salesgesprekken zonder script te voeren. Iedereen heeft immers een ander karakter en daardoor een andere belstijl…
Het belang van het juist verwerken van informatie uit een salesgesprek
Belang van het juist verwerken van informatie uit een salesgesprek De informatie die je verkregen hebt tijdens een B2B salesgesprek is goud waard. Deze kennis geeft je namelijk inzicht in de beweegredenen van je prospects, onthult…
5 tips voor een warm zakelijk netwerk
5 tips voor een warm zakelijk netwerk Een warm netwerk bestaat uit personen met wie je ooit al eens direct contact hebt gehad. Denk aan je familie, vrienden en (oud-)collega’s, maar ook aan mensen die je…
In gesprek met de algemeen directeur; sales als drijfveer voor je toekomstplan
In gesprek met de algemeen directeur; sales als drijfveer voor je toekomstplan Salestaken worden in de waan van de dag vaak gepasseerd door andere taken die op dat moment een hogere prioriteit hebben. Onze ervaring leert…
‘Hallo, bent u er nog?’ Twee belangrijke gesprekstechnieken uitgelegd
‘Hallo, bent u er nog?’ Twee belangrijke gesprekstechnieken uitgelegd Telefonische acquisitie is een vorm van directe marktbenadering die met uitdagingen gepaard gaat. Om erin uit te blinken moet je goed getraind zijn en beschikken over verschillende…
Converteren kun je leren
Converteren kun je leren Wanneer je business to business telefonische acquisitie pleegt, is jouw salesfunnel van groot belang. Je wilt namelijk dat prospects steeds verder in de salesfunnel terechtkomen en uiteindelijk klant worden, zodat jij je…
Wanneer een propositie zich NIET leent voor telemarketing
Wanneer een propositie zich NIET leent voor telemarketing De propositie is één van de belangrijkste tools die je nodig hebt om jouw product of dienst te positioneren en te verkopen. Je propositie is immers een verhaal…
Het belang van structurele marktbenadering
Het belang van structurele marktbenadering Als je in je agenda kijkt, zie je waarschijnlijk heel veel to-do-acties staan. Een aantal zal wekelijks in de agenda voorkomen, zoals teamvergaderingen, en andere zaken komen er tussendoor. Een offerte…
Hoe jij het best kan inhaken in een salesgesprek
Hoe jij het best kan inhaken in een salesgesprek Yes, je hebt eindelijk de decision-maker te pakken tijdens de B2B koude acquisitie! Maar hoe zorg je er nu voor dat je zijn of haar aandacht vasthoudt?…
Hiring? Tiring! Zoek niet langer naar ervaren sales specialisten
Hiring? Tiring! Zoek niet langer naar ervaren sales specialisten Het is tegenwoordig algemeen bekend; er is een enorm tekort op de arbeidsmarkt. In november rapporteerden verschillende nieuwsmedia een verhouding van 126 vacatures op 100 werklozen. Logisch…
Drie aandachtspunten voor een sterk Linkedin-netwerk
Drie aandachtspunten voor een sterk Linkedin-netwerk Voor het verkopen van jouw product of dienst is het belangrijk om een sterk Linkedin-netwerk te hebben. Vaak horen we immers van B2B-organisaties dat het eigen Linkedin-netwerk een belangrijke factor…
Hoe haal je meer resultaten uit je marketinginvestering?
Hoe haal je meer resultaten uit je marketinginvestering? Als specialist op het gebied van kwalitatieve B2B leadgeneratie horen we vaak dat organisaties hun salesdoelen trachten te behalen door het inzetten van online marketing. Dit terwijl juist…
Wanneer het uitbesteden van telefonische leadgeneratie geen goed idee is
Wanneer het uitbesteden van telefonische leadgeneratie geen goed idee is Vaak krijgen we de vraag: waarom zou ik B2B telefonische acquisitie moeten uitbesteden? En heel eerlijk, soms kun je dat ook beter niet doen. Het uitbesteden…
Do’s & don’ts voor pakkende B2B videomarketing
Do's & don’ts voor pakkende B2B videomarketing Sinds kort zijn wij begonnen met het inzetten van videomarketing in onze eigen acquisitie. Mochten wij een prospect bijvoorbeeld niet telefonisch kunnen bereiken, sturen wij hen een persoonlijke video…
4 tips voor hogere conversie
4 tips voor hogere conversie Conversie is van essentieel belang voor elke groeiende business. Je investeert tijd en geld in het doen groeien van je klantenbestand en probeert dit op verschillende manieren. Maar converteer je de…
Sales pitch in 3 stappen [LONGREAD]
Sales pitch in 3 stappen [LONGREAD] Een concrete en pakkende sales pitch is onmisbaar binnen kwalitatieve B2B leadgeneratie. De sales pitch is immers het visitekaartje, dé manier waarop je jouw product of dienst onder de aandacht…
3 redenen waarom je telefonische leadgeneratie in moet zetten
3 redenen waarom je telefonische leadgeneratie in moet zetten ‘Telefonische acquisitie? Nee, onze markt leent zich daar niet voor!’. Een uitspraak die we regelmatig horen, maar niet altijd met een terechte reden. Vaak horen we…