Blog
Telefonische acquisitie anno 2024, ouderwets of juist niet?
Telefonische acquisitie anno 2024, ouderwets of juist niet? Steeds vaker hebben B2B-bedrijven de voorkeur voor sociale media om prospects te benaderen in plaats van het gebruik van telefonische acquisitie. Zo is LinkedIn automation een van de…
Motiveren van je Salesteam: Strategieën en Tips om motivatie te Verhogen
Motiveren van je Salesteam: Strategieën en Tips om motivatie te Verhogen Koud bellen kan lastig zijn wanneer prospects niet direct beschikbaar zijn, wat vaak leidt tot een afname in de motivatie van salesmedewerkers. Het is daarom…
In hoeverre is ChatGPT een handige hulp bij de saleswerkzaamheden binnen je bedrijf?
In hoeverre is ChatGPT een handige hulp bij de saleswerkzaamheden binnen je bedrijf? De afgelopen twee jaar is ChatGPT erg bekend geworden en wordt het platform onder andere gebruikt voor het opzoeken van informatie en het…
De kracht van telefonische marktbenadering
De kracht van telefonische marktbenadering In de dynamische wereld van B2B-marketing zetten bedrijven verschillende benaderingen, zoals social selling, account-based marketing en telefonische marktbenadering in om aan klanten te komen. Social selling richt zich op het gebruik…
Het verkrijgen van een kwalitatieve sales funnel
Het verkrijgen van een kwalitatieve sales funnel Binnen jouw salesteam zal er regelmatig een meeting plaatsvinden waarin verschillende onderwerpen aan bod komen. Om overzicht te bewaren is het hierin van belang om ervoor te zorgen dat…
Een dag in het leven van projectleider Moniek
Een dag in het leven van projectleider Moniek Moniek is projectleider bij FindBusiness. Als projectleider is zij onder andere verantwoordelijk voor het managen van klantprojecten en het coachen en aansturen van de commercieel medewerkers binnen haar…
Doen of laten (doen): LinkedIn Automation
Doen of laten (doen): LinkedIn Automation Het automatiseren van LinkedIn connectieverzoeken en berichten wordt de laatste tijd steeds populairder. Dat is niet voor niets: het kan een mooie tool zijn om bijvoorbeeld je netwerk een boost…
Een leidraad als basis voor je salesgesprekken
Een leidraad als basis voor je salesgesprekken Onze ervaring leert dat het bij het voeren van salesgesprekken fijn is om voor jezelf een aantal handvaten op te stellen. Zo voorkom je dat je met een mond…
Het leed dat koude acquisitie heet
Het leed dat koude acquisitie heet Steek jij wekelijks tijd in het nabellen van jouw oude offertetrajecten? Zoek je regelmatig contact met prospects uit jouw regio? Kapitaliseer jij optimaal op je marketinginvesteringen door whitepaper downloaders of…
Ben jij on track met je commerciële doelen?
Ben jij on track met je commerciële doelen? Waarschijnlijk ben je als salesverantwoordelijke aan 2023 begonnen met een aantal SMART commerciële doelstellingen. De eerste helft van 2023 zit er inmiddels op. Een goed moment dus om…
Pitch perfect: 5 tips voor een pakkende salespitch!
Pitch perfect: 5 tips voor een pakkende salespitch! Sales is een vak apart. Wil je zorgen dat je je commerciële doelen jaarlijks kan behalen, dan is het belangrijk om een goede salesstrategie te hebben waarbij je…
Hoe Aristoteles jou kan helpen bij het behalen van je salesdoelen
Hoe Aristoteles jou kan helpen bij het behalen van je salesdoelen Binnen FindBusiness hechten we waarde aan de vrijheid om salesgesprekken zonder script te voeren. Iedereen heeft immers een ander karakter en daardoor een andere belstijl…
Het belang van het juist verwerken van informatie uit een salesgesprek
Belang van het juist verwerken van informatie uit een salesgesprek De informatie die je verkregen hebt tijdens een B2B salesgesprek is goud waard. Deze kennis geeft je namelijk inzicht in de beweegredenen van je prospects, onthult…
5 tips voor een warm zakelijk netwerk
5 tips voor een warm zakelijk netwerk Een warm netwerk bestaat uit personen met wie je ooit al eens direct contact hebt gehad. Denk aan je familie, vrienden en (oud-)collega’s, maar ook aan mensen die je…
In gesprek met de algemeen directeur; sales als drijfveer voor je toekomstplan
In gesprek met de algemeen directeur; sales als drijfveer voor je toekomstplan Salestaken worden in de waan van de dag vaak gepasseerd door andere taken die op dat moment een hogere prioriteit hebben. Onze ervaring leert…
‘Hallo, bent u er nog?’ Twee belangrijke gesprekstechnieken uitgelegd
‘Hallo, bent u er nog?’ Twee belangrijke gesprekstechnieken uitgelegd Telefonische acquisitie is een vorm van directe marktbenadering die met uitdagingen gepaard gaat. Om erin uit te blinken moet je goed getraind zijn en beschikken over verschillende…
Converteren kun je leren
Converteren kun je leren Wanneer je business to business telefonische acquisitie pleegt, is jouw salesfunnel van groot belang. Je wilt namelijk dat prospects steeds verder in de salesfunnel terechtkomen en uiteindelijk klant worden, zodat jij je…
Wanneer een propositie zich NIET leent voor telemarketing
Wanneer een propositie zich NIET leent voor telemarketing De propositie is één van de belangrijkste tools die je nodig hebt om jouw product of dienst te positioneren en te verkopen. Je propositie is immers een verhaal…
Het belang van structurele marktbenadering
Het belang van structurele marktbenadering Als je in je agenda kijkt, zie je waarschijnlijk heel veel to-do-acties staan. Een aantal zal wekelijks in de agenda voorkomen, zoals teamvergaderingen, en andere zaken komen er tussendoor. Een offerte…
Hoe jij het best kan inhaken in een salesgesprek
Hoe jij het best kan inhaken in een salesgesprek Yes, je hebt eindelijk de decision-maker te pakken tijdens de B2B koude acquisitie! Maar hoe zorg je er nu voor dat je zijn of haar aandacht vasthoudt?…