Blog
Hiring? Tiring! Zoek niet langer naar ervaren sales specialisten
Hiring? Tiring! Zoek niet langer naar ervaren sales specialisten Het is tegenwoordig algemeen bekend; er is een enorm tekort op de arbeidsmarkt. In november rapporteerden verschillende nieuwsmedia een verhouding van 126 vacatures op 100 werklozen. Logisch…
Drie aandachtspunten voor een sterk Linkedin-netwerk
Drie aandachtspunten voor een sterk Linkedin-netwerk Voor het verkopen van jouw product of dienst is het belangrijk om een sterk Linkedin-netwerk te hebben. Vaak horen we immers van B2B-organisaties dat het eigen Linkedin-netwerk een belangrijke factor…
Hoe haal je meer resultaten uit je marketinginvestering?
Hoe haal je meer resultaten uit je marketinginvestering? Als specialist op het gebied van kwalitatieve B2B leadgeneratie horen we vaak dat organisaties hun salesdoelen trachten te behalen door het inzetten van online marketing. Dit terwijl juist…
Wanneer het uitbesteden van telefonische leadgeneratie geen goed idee is
Wanneer het uitbesteden van telefonische leadgeneratie geen goed idee is Vaak krijgen we de vraag: waarom zou ik B2B telefonische acquisitie moeten uitbesteden? En heel eerlijk, soms kun je dat ook beter niet doen. Het uitbesteden…
Do’s & don’ts voor pakkende B2B videomarketing
Do's & don’ts voor pakkende B2B videomarketing Sinds kort zijn wij begonnen met het inzetten van videomarketing in onze eigen acquisitie. Mochten wij een prospect bijvoorbeeld niet telefonisch kunnen bereiken, sturen wij hen een persoonlijke video…
4 tips voor hogere conversie
4 tips voor hogere conversie Conversie is van essentieel belang voor elke groeiende business. Je investeert tijd en geld in het doen groeien van je klantenbestand en probeert dit op verschillende manieren. Maar converteer je de…
Sales pitch in 3 stappen [LONGREAD]
Sales pitch in 3 stappen [LONGREAD] Een concrete en pakkende sales pitch is onmisbaar binnen kwalitatieve B2B leadgeneratie. De sales pitch is immers het visitekaartje, dé manier waarop je jouw product of dienst onder de aandacht…
3 redenen waarom je telefonische leadgeneratie in moet zetten
3 redenen waarom je telefonische leadgeneratie in moet zetten ‘Telefonische acquisitie? Nee, onze markt leent zich daar niet voor!’. Een uitspraak die we regelmatig horen, maar niet altijd met een terechte reden. Vaak horen we…
Het toesturen van aanvullende informatie: Hoe, Wat, Wanneer?
Het toesturen van aanvullende informatie: Hoe, Wat, Wanneer? Als specialist op het gebied van kwalitatieve B2B leadgeneratie is het de story of our life. Een prospect vraagt je, voordat ze willen overwegen om een afspraak…
Tips voor een Elevator Pitch in Salesgesprekken
Tips voor een Elevator Pitch in Salesgesprekken Binnen de B2B telefonische acquisitie is het van belang om jouw product of dienst duidelijk en concreet onder de aandacht te brengen. In een elevator pitch belicht je…
Hoe pleeg je acquisitie met gemeenten als doelgroep?
Hoe pleeg je acquisitie met gemeenten als doelgroep? Jaarlijks besteedt onze overheid voor zo’n 73 miljard euro aan. Bijna de helft van het budget van Nederlandse gemeenten gaat naar inkoop van bijvoorbeeld infrastructuur, bouw en groenvoorziening…
Het belang van data en Customer Relationship Management
Het belang van data en Customer Relationship Management Voor het in kaart brengen en het verbreden van zakelijke relaties is het van groot belang om alle data inzichtelijk bij te houden. Customer Relationship Management, CRM, staat…
Hoe krijg je potentiële klanten goed in beeld?
Hoe krijg je potentiële klanten goed in beeld? Over de vraag hoe je het beste nieuwe klanten aan je kunt binden bestaat binnen de B2B Sales veel discussie. Eén ding staat vast: hoe meer je…
De geschiedenis van FindBusiness
De geschiedenis van FindBusiness Time flies: We zijn inmiddels alweer langer dan vijf jaar bezig met onze diensten rondom B2B leadgeneratie en telefonische marktbenadering. Samen met ons gedreven en gezellige team van commercieel medewerkers en projectleiders…
Wie heb ik aan de lijn?
Wie heb ik aan de lijn? Je hebt besloten om actief op zoek te gaan naar nieuwe klanten binnen een doelgroep die je nog niet eerder hebt benaderd. Dit kan een andere branche zijn, bedrijven in…
Tijd maken voor acquisitie, hoe doe je dat?
Tijd maken voor acquisitie, hoe doe je dat? “Kunt u later terugbellen? Prima, welke tijd schikt het best? Oké, dan bel ik rond die tijd terug.” Je noteert het keurig, maar dan belt een belangrijke klant…
Conversie is waar het om draait
Conversie is waar het om draait In B2B leadgeneratie is conversie de stap die gemaakt wordt van lead naar klant (omzet). Meer leads = meer omzet. Het is dan ook niet vreemd dat bij leadgeneratie campagnes…
Vergroot je kansen: de ‘7 minuten regel’ voor acquisitie calls
Vergroot je kansen: de ‘7 minuten regel’ voor acquisitie calls Acquisitie calls van een kwartier of zelfs een half uur. Enkele jaren geleden had ik die met enige regelmaat. Inhoudelijk had ik een goede klik met…
Het belang van een kwalitatieve prospectlijst
Het belang van een kwalitatieve prospectlijst Wanneer je in contact wilt komen met bedrijven die nog niet in je netwerk zitten, is structurele marktbenadering een goede optie. Om efficiënt te kunnen acquireren heb je een lijst…
Haal jij leads uit je websiteverkeer?
Haal jij leads uit je websiteverkeer? Voor veel bedrijven dient de content op hun website als visitekaartje voor hun prospects. Pakkende blogs met goede hyperlinks, informatieve teksten of misschien zelfs wel demo’s van je product of…