Linkedin Automation
Effectief Linkedin inzetten als marketing & verkoopkanaal
B2B LEADGENERATIE
Linkedin Marketing
Linkedin is een belangrijke manier om met zakelijke relaties in contact te komen en blijven. In 2022 zijn er volgens onderzoeksbureau Newcom zo’n 5 miljoen Nederlandse Linkedin-gebruikers. Deze populariteit biedt kansen op commercieel gebied.
Automation, het automatisch laten draaien van tools om zo efficiënt leads te genereren, heeft vaak een hoge effectiviteit. Daarnaast kun je gericht je doelgroep targeten, waardoor je bij de juiste mensen op de radar komt. Een stap die echter vaak wordt overgeslagen is de telefonische opvolging van de leads die niet direct converteren. Dat terwijl directe interactie met prospects die wellicht nog twijfelen, júíst zo belangrijk is. Combineer Linkedin Automation met telefonische leadgeneratie om het effect van je investering te maximaliseren.
Van eerste contact naar 1e connectie
FindBusiness levert een fullservice dienstverlening op het gebied van het opzetten, onderhouden en opvolgen van een efficiënte Linkedin-Automation campagne. Een ervaren projectleider zet zich in om samen met jou de inhoudelijke strategie van een campagne uit te stippelen. Ervaren commercieel specialisten buigen zich over de opvolging.
Neem contact met ons op om vrijblijvend te praten over de mogelijkheden!
Stap 1: Target jouw doelgroep
We starten een campagne met als doel het vergroten van het netwerk en het onderhouden van inhoudelijk contact met interessante prospects. Daarvoor is het eerst essentieel om de juiste prospects in kaart te brengen. Samen verdiepen we ons in je propositie en customer journey zodat we de juiste decision makers kunnen gaan targeten.
Stap 2: Start Automation Campagne
In samenwerking met een projectleider wordt er pakkende content gegenereerd om interactie uit te lokken bij de prospects. Vervolgens laten we de Automation Campagne draaien. Wekelijks worden er ca. 200 connectieverzoeken inclusief begeleidende tekst verstuurd naar interessante functionarissen binnen jouw doelgroep. Hiervoor gebruiken we jouw Linkedin-account, zodat je je netwerk direct ziet groeien.
Stap 3: Opvolging via chat en telemarketing
Door de connectieverzoeken en berichten die we versturen krijg je inhoudelijke interactie met je doelgroep. Prospects die direct interesse hebben in een kennismaking, nodigen we direct uit voor een kennismaking. Vervolgens zijn er ook prospects die niet direct getriggerd zijn. Om deze prospects uiteindelijk toch te laten converteren is de inzet van telemarketing cruciaal.
Leadgeneratie door Linkedin Automation
Als geen ander is FindBusiness in staat op brede schaal contact te leggen met een doelmarkt. Vanuit inhoudelijke gesprekken vergaren wij allerlei marktinzichten. Hierbij is telemarketing van belang, zowel warme als koude marktbenadering.
De inzet van Linkedin kan een interessante toevoeging zijn, maar is niet voor elke propositie geschikt. Vraag één van onze specialisten om vrijblijvend advies wat betreft de inzet van verschillende leadgeneratie-tools.