Telefonische acquisitie anno 2024, ouderwets of juist niet? Steeds vaker hebben B2B-bedrijven de voorkeur voor…
De geschiedenis van FindBusiness
Time flies: We zijn inmiddels alweer langer dan vijf jaar bezig met onze diensten rondom B2B leadgeneratie en telefonische marktbenadering. Samen met ons gedreven en gezellige team van commercieel medewerkers en projectleiders zijn we dagelijks bezig met het benaderen van doelmarkten voor onze klanten met maar één doel; new business! Graag leggen we wat meer uit over het ontstaan van FindBusiness.
Sales voor organisaties in de IT-branche
De naam ‘FindBusiness’ is in oktober 2019 officieel live gegaan, maar voor die tijd waren we al jaren bezig met het benaderen van doelmarketen onder de naam Venderion, een subsidie intermediair (WBSO, MIT subsidie) voor organisaties die software ontwikkelen. Dit bedrijf, opgericht door zes vennoten, is sinds 2009 speler op de WBSO-subsidiemarkt en richt zich op organisaties die innovatieve software-oplossingen ontwikkelen.
Vanwege onze nauwe communicatie met onze subsidieklanten hoorden we steeds vaker een terugkerend probleem opduiken: we hebben een slimme oplossing, maar te weinig klanten! Daarom werd in 2015 Venderion Market Insight geboren; een salesorganisatie speciaal gericht op bedrijven in de IT-branche met langlopende en complexe verkoopprocessen. In te zetten voor onder andere het uitbesteden van telefonische acquisitie en B2B leadgeneratie. Door middel van onze dienstverlening konden bedrijven in contact komen met doelmarkten die nog niet volledig in kaart waren gebracht. Onze kennis van en ervaring met bedrijfs- en salesprocessen bij organisaties met IT-oplossingen stelden ons in staat om ons hierin meer te specialiseren.
Nieuwe bedrijfsnaam
In 2019 is ervoor gekozen om Venderion Market Insight, dat inmiddels steeds meer klanten, werknemers en omvang kreeg, los te trekken van het eveneens groeiende Venderion. Deze splitsing van subsidie- en salestak betekende naast een nieuwe organisatiestructuur, ook een ander telefoonnummer, nieuwe website én een andere bedrijfsnaam.
Er werd een groepsapp opgesteld, iedereen had inbreng en kon meedenken over onze nieuwe bedrijfsnaam. Deze naam moest zowel onze expertise op het gebied van sales uitstralen als meteen duidelijk maken waarvoor klanten bij ons aan kunnen kloppen. Veel brainstorm-sessies en groepsdiscussies verder werd de naam FindBusiness gekozen. Want dat is immers wat we doen, wij finden business, samen met onze klanten.
Uitgebreide diensten leadgeneratie
Inmiddels hebben we een bewogen jaar achter de rug, met daarin veel business development, dealen met de coronacrisis en mooie klantprojecten. Nog steeds zetten we ons dag in dag uit in voor kwalitatieve leadgeneratie: wij zetten onze klanten op het juiste moment aan de juiste tafel.
Wel hebben onze diensten zich door de jaren heen uitgebreid. Leadgeneratie staat nog steeds centraal en dat zal ook altijd zo blijven, maar leadgeneratie is er in vele soorten en maten. Koude en warme telefonische acquisitie, maar ook online marketing, SEO en mailings worden ingezet om de doelmarkten van onze klanten te bereiken. Daarnaast kunnen we door middel van Website Traffic Monitoring in kaart brengen welke prospects reeds interesse hebben in de diensten van onze klanten. Deze prospects kunnen we vervolgens gericht nabellen. Zo finden we business op verschillende manieren.
Anouk Vermulst
Anouk is specialist op het gebied van leadgeneratie en telefonische marketing.