skip to Main Content

Haal jij leads uit je websiteverkeer?

Voor veel bedrijven dient de content op hun website als visitekaartje voor hun prospects. Pakkende blogs met goede hyperlinks, informatieve teksten of misschien zelfs wel demo’s van je product of dienst kunnen erg helpen om je website hoog in de zoekresultaten te krijgen. Je content doet zijn werk en je merkt dat het aantal websitebezoekers groeit. Je ontvangt ook offerteaanvragen. Dat is al super! Maar wat doe jij met websiteverkeer dat uiteindelijk níét tot een offerteaanvraag leidt? Daar moet je ook aandacht aan besteden!

Wie zijn jouw websitebezoekers

De bezoekers van je website zijn (helaas) niet allemaal interessante prospects. De broer van de buurman van je Office Manager zal wellicht ook wel eens uit nieuwgierigheid op je site belanden. Maar Decision Making Units van bedrijven in jouw doelmarkt komen ongetwijfeld óók op jouw website, bijvoorbeeld als ze binnen hun organisatie tegen een probleem aanlopen dat ze middels jouw product of dienst op kunnen lossen. Heel belangrijk dus dat je ‘visitekaartje’, de website, er goed uitziet. Dit kan hen immers doen overtuigen contact met jou te zoeken.

Hoe haal je meer uit je websiteverkeer?

Het in kaart brengen van je website bezoekers is cruciaal voor je sales-funnel management om verschillende redenen. Hieronder zetten we die redenen uiteen en geven we suggesties waarmee je jouw website traffic analyse kan verbeteren.

1. Genereer website traffic
Besteed aandacht aan online marketing: zorg voor een website die vindbaar is en adverteer via sociale kanalen of Google Ads. Door middel van het invoeren van de juiste zoekwoorden in Google Ads, zorg je ervoor dat je relevante websitebezoekers genereert. Maak je zoekwoorden specifiek en filter nauwkeurig wat je wel en niet als zoekwoord gebruikt.

2. Monitor website traffic
Er zijn verschillende tools waarmee je je websiteverkeer vervolgens kunt monitoren. Naast Google Analytics zijn er ook analysetools zoals Salesfeed, LeadInfo en Datacollectief. Deze stellen jou in staat je website traffic te monitoren en te analyseren:

  • In welke branche zitten de bedrijven die jouw website bezoeken zoal? Dan kun je wellicht concluderen dat het zinvol is om een structurele telefonische acquisitie-campagne los te laten op die branche!
  • Wordt één van je proposities standaard meer bekeken dan de andere? Dan is het geen gek idee om een mailing te doen met een nieuwe aanbieding voor je populaire propositie.
  • En wat voor content scoort het beste voor jouw bedrijf? Zijn dat blogs, whitepapers of demo’s? Breng door middel van een webtraffic analyse in kaart waar jouw bezoekers het meest op klikken en verzorg vervolgens meer van dat soort content.

3. Geef structurele opvolging aan website traffic
Ben daarnaast niet bang om de telefoon op te pakken. Constateer je dat een bepaald bedrijf meermaals lang op je website heeft gekeken? En zie je dat ze je inmiddels ook volgen op LinkedIn? Geen gek idee om eens opvolging te geven aan het websitebezoek. Ben dus zeker niet bang om de telefoon te pakken en gewoon te bellen voor een salesgesprek. Bellen is immers sneller, is ons motto.

Leadgeneratie uitbesteden?Het proces van structurele B2B leadgeneratie, en in het bijzonder telefonische acquisitie, kost tijd en moeite. Het kan daarom een goede overweging zijn om leadgeneratie uit te besteden. Door een partij in te schakelen voor telefonische marktbenadering zorg je voor structuur en focus op je salesproces. Zo laat je nooit kansen liggen bij interessante websitebezoekers! Sales uitbesteden? Neem contact op over de mogelijkheden!


Leadgeneratie specialist

Anouk Vermulst
Anouk is specialist op het gebied van leadgeneratie en telefonische marketing.

Eens verder praten over het analyseren en opvolgen van websitebezoekers?

Back To Top