skip to Main Content

Het belang van goede content

Het belang van goede content

Om jouw product of dienst te kunnen verkopen is het belangrijk om de aandacht te trekken van potentiële klanten. Telefonisch acquireren is hier natuurlijk een goede manier voor, maar het produceren van kwalitatieve en pakkende content zou ook zeker onderdeel moeten zijn van jouw sales-strategie. Voor het overbrengen van content zijn er verschillende kanalen.

content-writing

Content op de website

Voor veel bedrijven geldt hun website als een visitekaartje. Ga maar na: als je zelf overweegt een product of dienst aan te schaffen, check je vaak eerst de website. Dit om de precieze functionaliteiten van het product dat je overweegt na te gaan, de tarieven te bekijken, of om feeling te krijgen met wat voor soort bedrijf je te maken hebt. Dan is het ook belangrijk dat je deze informatie op je eigen site weergeeft!

Zorg ervoor dat de content op je website een aantal cruciale vragen beantwoordt:

  • Wat is de core business van je bedrijf?
  • Wat zijn de unique selling points van je producten/diensten?
  • Wat kost het?

Zo zijn er nog een aantal vragen te bedenken. Zorg er in ieder geval voor dat er geen ambigue of vage teksten op je website te vinden zijn. Niets irritanter dat tevergeefs zoeken naar cruciale informatie over een product of dienst waar je interesse in hebt.

Content voor in blogs

Naast de website is het ook belangrijk om wat content te produceren in de vorm van blogs. Deze vorm van content-publicatie heeft een aantal voordelen:

  • Meer traffic naar je website: op het moment dat je relevante blogs op bijvoorbeeld LinkedIn en Facebook plaatst, genereert dit meer traffic naar je website. Dit vergroot uiteindelijk de kans dat organisaties uit je doelgroep direct contact met je opnemen. Deze traffic op je website kun je analyseren.
  • Hoger in de zoekresultaten: iedere keer dat je een blog met relevante informatie voor jouw doelgroep plaatst, vergroot je de kans dat deze doelgroep je via de zoekmachines vindt. Dit borgt Search Engine Optimization.
  • Professionaliteit: een website met een goed gevulde blog-pagina straalt professionaliteit uit.

Content in andere vormen

Je kan ook overwegen om de informatie over jouw product of dienst nog in andere ‘content-vormen’ te gieten. Je kan bijvoorbeeld het produceren van Whitepapers of E-papers overwegen. Dit zijn kennisdocumenten die regelmatig worden ingezet als marketinginstrument. Het aanbieden van Whitepapers of E-papers via de website of social media kanalen kunnen ook helpen met het in contact komen met je doelgroep. Zorg ervoor dat potentiële klanten hun e-mailadres achter moeten laten bij het downloaden van de content. Dit maakt het opvolgen van dit contact makkelijker!

In gesprek over de manieren waarop FindBusiness jouw bedrijf kan helpen met het vinden van meer klanten? Neem contact met ons op!

Anouk Vermulst
Anouk is specialist op het gebied van leadgeneratie en telefonische marketing

Eens doorpraten over contentcreatie en via welke kanalen je deze content verspreidt?

Back To Top